استفاده بهینه از فناوری برای دست یابی به برتری عملیاتی

برتری عملیاتی
http://accschool.ir/?p=39401&preview=true

آیا تا به حال اندیشیده اید که چه چیز باعث می شود تا رهبران در بازار عملکرد مناسبی داشته و همچنین بتوانند موقعیت رهبری خود را حفظ کنند؟ خب، پاسخ به این سوال در توانایی آنها در ارائه گزاره ارزش مشتری مناسب و ایجاد مدل کسب و کار و همچنین عملیاتی کردن آن در راستای اهداف پیش بینی شده است. یک چنین برنامه ای نیازمند برنامه ریزی استراتژِیک، مدیریت، سرمایه گذاری و توانایی حفظ و تداوم برای دستیابی به برتری عملیاتی است.

اگر یک سازمان- به عنوان مثال یک خط هوایی- متعهد شود تا به مشتریان خود خدمات مناسب ارائه دهد و پردازش اطلاعات و ثبت نام مسافران را سریع و بدون دردسر انجام دهد؛ پس به یک مدل عملیاتی نیاز خواهد داشت. کل فرآیند عملیاتی، سیستم مدیریتی و همچنین سیستم های فناوری اطلاعات برای خدمت رسانی مناسب به مشتریان باید تجهیر و آماده شوند. این خط هوایی نیاز به سرمایه گذاری در بخش فناوری اطلاعات و دست یابی به راه حل هایی است تا بتواند کلیه فرآیندهای عملیاتی و ثبت نام مسافرین را در حداقل زمان ممکن انجام دهد.

جنرال الکتریک و انقلاب در فرآیند تامین و فروش محصولات

وقتی نوبت به مهندسی مجدد کلیه مدل ها و فرآیند های سازگار با مشتری می رسد ، نا خودآگاه به یاد شرکت جنرال الکتریک امریکا می افتیم. در زمانی که کانال فروش لوازم خانگی وابسته به فهرست موجودی انبار شده توسط خرده فروشی ها و نمایندگی های مجاز فروش بود و نمایندگان فروش برای ارائه صورتحساب فروش بیشتر به سازمان، فروشندگان را به خرید بیشتر و انبار محصولات ترغیب می کردند؛ جنرال الکتریک تصمیم گرفت تا بر روی یک مدل انقلابی کسب و کار جدید کار کند. پس از پی بردن به این واقعیت که انبار محصولات بر اساس فهرست فروشندگان به حاشیه سود سالم برای فروشنده و کاهش تقاضا از شرکت کمک نمی کند، همچنین این حقیقت که صدور صورتحساب به فروشنده به فروش محصول به مشتری و جنگ قیمت در بازار منجر نمی شود، جنرال الکتریک تصمیم گرفت تا کل مدل زنجیره تامین را مجددا تعریف نماید.

سیستم سفارش آنلاین مشتری و انبار مجازی

جنرال الکتریک توانست با استفاده از فناوری برای هدایت یک فرآیند یکپارچه که هر نقطه از فعالیت آن قابل رویت بود ،یک سیستم ارتباط مستقیم با مشتریان را به فروشندگان ارائه داد. این سیستم به آنها اجازه می داد تا با استفاده از ایده ی انبار مجازی و دریافت سفارشات آنلاین ۲۴ ساعته در طول سال از مشتریان نیاز به انبار کالاها را تا حد زیادی کاهش دهند. فروشندگان با این سیستم می توانستند سفارشات بیشتری ثبت کرده و با ارائه تخفیف های واقعی مورد نظرشان و همچنین زمان بندی تحویل محصولات به مشتریان فرآیند فروش را بهبود ببخشند.

به علاوه جنرال الکتریک با اتصال به شرکت تامین مالی تابعه خود، در ازای اخذ تعهد پرداخت ازفروشندگان در زمان های مقرر و تعهد فروش محصولات شرکت به میزان حداقل ۵۰ درصد از گردش مالی فروشنده، به فروشندگان اعتبار ۹۰ روزه ارائه کند.

این تمام ماجرا نبود، جنرال الکتریک سیستم هایی را مهندسی مجدد و اجرایی کرد تا بتواند اموری چون پیش بینی و تهیه مواد اولیه مورد نیاز، تدارکات و زمان بندی تحویل کالا بر اساس سفارشات آنلاین مشتریان را با سرعت و کیفیت مناسب انجام دهد.

در نتیجه جنرال الکتریک توانست تا هزینه های مرتبط با انبار محصولات و هم چنین نیروی انسانی را تا حد زیادی کاهش دهد و در عین حال افزایش بهروری در ارائه خدمات و هم چنین ارائه یک گزاره ارزش مشتری بهتر، به فروشندگان نیز کمک می کرد تا بتوانند هزینه های خود را کاهش دهند.

جولای 15, 2019

۰ پاسخ به "استفاده بهینه از فناوری برای دست یابی به برتری عملیاتی"

ارسال یک پیام

کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری بامداد می باشد. آدرس: تهران، سهروردی شمالی، بالاتر از بهشتی پلاک 541 تلفن: 88522294-88522416