نحوه ثبت سند حسابداری در نرم افزار حسابداری

در این مبحث می خواهیم کار عملی با یک نرم افزار حسابداری را آغاز کنیم. ما آموزش را با نرم افزار خودمان، بامداد، ارائه می دهیم. کم و بیش نرم افزارهای شرکتی معتبر و استاندارد به همین سبک کار می کنند.
در نرم افزار حسابداری بامداد، اسناد در سه وضعیت ذخیره می شوند:
۱- پیش نویس: سند حتی اگر دارای اشکال باشد، باز هم ذخیره می شود. وضعیت آن پیش نویس می ماند و در گزارش ها هیچ اثری نخواهد داشت.
۲- موقت: وقتی سند تکمیل و رفع اشکال شد، میتواند ثبت موقت شود. حالا در گزارش ها نمایش داده می شود. امکان اصلاح برای این سند وجود دارد. به محض شروع به اصلاح، سند به وضعیت پیش نویس برمی گردد و لازم است پس از اتمام کار، مجدد ثبت موقت شود.

۳- دائم: این حالت، ثبت نهایی است. سند دیگر امکان اصلاح یا حذف ندارد.

 

amoozaeshsanad3برای ثبت اسناد حسابداری، وارد منوی اسناد شوید. تمام امکانات لازم را در این منو دارید.

به طور مثال:
صدور سند: ایجاد یک سند جدید، به همراه امکان ویرایش
چاپ: چاپ اسناد با قالب های مختلف مانند دارای ستون جزء، سرجمع در سطح کل یا معین و ….
درج سند: ایجاد یک سند خالی بین اسناد قبلی
ادغام اسناد: ادغام چند سند ثبت شده در یک سند
شماره دهی مجدد: مرتب سازی شماره اسناد بر اساس تاریخ ورود اطلاعات

 

 

 

 

 

با زدن کلید صدور سند در منوی اصلی، با فرم سند روبرو می شوید.(شکل زیر)

سند حسابداری

برای شروع، ابتدا یک سطر خالی ایجاد کنید.

کد حساب معین و تفصیل مورد نظرتان را انتخاب کنید، با کلیک موس یا زدن کلید Insert لیست حساب ها باز می شود.

شرح آرتیکل را بنویسید. مبلغ را وارد کنید.

تا اینجا، شما یک آرتیکل سند را ایجاد کرده اید.

با زدن اینتر یا کلید اضافه کردن سطر، سطرهای بعدی را به همین ترتیب ایجاد کنید.

سند را ذخیره کنید.

 

کاربرد کلیدهای  صفحه سند در تصویر زیر مشخص شده است:

AmoosezSanad1

 

در درس های بعدی با نحوه تعریف کد حساب و پیاده سازی کدینگ مناسب در نرم افزار حسابداری آشنا خواهید شد.

مشاهده همه افزودن یک یادداشت
شما
دیدگاه خود را وارد کنید
کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری بامداد می باشد. آدرس: تهران، سهروردی شمالی، بالاتر از بهشتی پلاک 541 تلفن: 88522294-88522416