نحوه صدور صورتحساب

جهت دریافت مالیات ارزش افزوده از خریدار حتما باید برای خریدار صورتحساب صادر کرد و صورتحساب صادره شده باید فرمت استاندارد و اطلاعات خاصی را داشته باشد. در زیر یک نمونه صورتحساب را مشاهده می کنید.

 

factor

فاکتور یا صورتحساب فروش هر بنگاه اقتصادی باید به تعداد مشخص و با مشخصات کامل آن بنگاه اقتصادی در حداقل دو نسخه (در صورت نیاز داخلی می تواند تعداد نسخ بیشتر باشد) چاپ شود اطلاعات ضروری چاپی بر روی فاکتور نام بنگاه اقتصادی، شماره اقتصادی، شماره ملی یا شماره ثبت، آدرس پستی، کد پستی و تلفن می باشد. همچنین تمام برگه های صورتحساب چاپ شده باید توسط ماشین بصورت سریال شماره گذاری شده باشد و هنگام ارائه گزارش به اداره مالیات اولین شماره استفاده شده در سال مالی و آخرین شماره استفاده شده باید اعلام شود و در صورتی که این بین فاکتوری مخدوش یا باطل شده باشد نسخه باطلی آن موجود باشد.

خریدار نیز موظف است هنگام خرید مشخصات کامل خود را به فروشنده اعلام نماید این اطلاعات نیز شامل ام بنگاه اقتصادی، شماره اقتصادی، شماره ملی یا شماره ثبت، آدرس پستی، کد پستی و تلفن می باشد.

جمع مالیات و عوارض بر روی رقم نهایی یعنی پس از کسر تخفیف اعمال می شود. فرمول محاسبه ارقام فاکتور در جدول زیر آمده است.

 

مبلغ کل تعداد(مقدار)Xمبلغ واحد
مبلغ کل پس از تخفیف مبلغ کل – تخفیف
مبلغ مالیات و عوارض مبلغ کل پس از کسر تخفیف X درصد ارزش افزوده سال مالی
جمع مبلغ کل بعلاوه مالیات و عوارض جمع مبلغ کل پس از کسر تخفیف + مبلغ مالیات و عوارض
مشاهده همه افزودن یک یادداشت
شما
دیدگاه خود را وارد کنید
کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری بامداد می باشد. آدرس: تهران، سهروردی شمالی، بالاتر از بهشتی پلاک 541 تلفن: 88522294-88522416